måndag 2 april 2007

Komvux

Idag var jag till Komvux för att träffa studievägledaren. Han var ju oerhört negativ första gången jag pratade med honom. Idag var han trevlig och positiv. På honom så lät det som att skulle gå att lösa. Det lät nästan som att det redan var klart att jag skulle få plugga från Malaysia.
Han hade träffat historeläraren tidigare under dagen. Denne hade varit ganska negativ och sagt att han inte kunde ge mer än "godkänt" eftersom jag bara gjorde inlämningsuppgifter och inga muntliga redovisningar. Det spelar ju förstås ingen roll för mig eftersom jag inte söker in på betyg utan på allmän behörighet och 25/4. (som tydligen ska finnas kvar ett tag till)
Han ville att jag skulle träffa alla lärarna så att vi får diskutera upplägget och så att de får träffa mig för att se vad jag är för en typ.
Lärarna och han ska träffas på Tisdag 10/4 och då ska de diskutera mitt fall också. Han skulle ringa direkt efter det mötet så att jag skulle kunna beställa biljetterna så fort som möjligt. Schysst!
Det som också var lite roligt var att alla de inblandade lärarna var "semesteranställda" vilket betyder att de inte kommer att vara borta under hela sommaren. Det kommer alltså att finnas gott om tid att förbereda för mitt plugg - böcker, instruktioner, m.m.

Inga kommentarer: