onsdag 23 april 2008

Cirkeln är sluten

Så har vi kommit hem till Örebro. Nu har vi börjat installera oss hos svärfar och jag sitter och pluggar tillsammans med Jonte.

Igår var jag och Jonte till Victoria pizza där jag åt en Kebabpizza med Cola. Uj uj vad gött. Colan smakade otroligt gott när man är van med Malaysisk cola.

Jag blir väldigt chockerad när jag ser hur folk är klädda här. De cyklar omkring i linne och shorts! Jag har sett tjejer som ligger och solar i BH, och killar som spelar volleyboll i shorts utan t-shirt!? Jag vill ta på mig långkalsonger snarare. Det är alltså 14-15 grader och folk har knappt kläder på sig...

--------

Bloggen är nu på väg att avslutas. En summering av året i Malaysia är nog på sin plats. Vi är oerhört nöjda som ni som följt med oss genom bloggen förstår. Det har gått mer pengar än vad vi hade tänkt men det har varit värt varenda krona. Vi har inte ångrat oss en sekund. Det enda som vi ångrar är att vi inte tvingade Jonte med oss, men det har gått bra ändå.

För er som funderar på att göra något liknande så vill vi uppmuntra er att ta steget. Det här är något som vi kommer att minnas resten av livet, och vi har en massa härliga bilder och filmer som barnen kommer att älska att titta på senare. Vi hade definitivt ångrat oss om vi inte gjort det. Det är dessutom inte så stort steg som man kan tro att flytta till andra sidan jordklotet, i varje fall inte om man bor på ett ställe som är som Penang, dvs utvecklat och modernt och där alla pratar engelska.

Vi har fått en massa nya vänner som vi kommer att fortsätta att ha kontakt med. Det har varit väldigt kul.

Vi är mycket tacksamm för all hjälp vi har fått av de vi träffat därnere. Greger ska ha ett hedersomnämnande här, han har hjälpt oss väldigt mycket. Koo, Ban Aik, Brian, indiern, Jason, Hun Lin, Alvin, Mrs Lim, plus alla Annas vänner har hjälpt oss på många sätt också.

Om vi åker på en liknande resa igen så kommer vi att blogga då också så då är ni välkomna tillbaka. Det har hittills varit mer än 5000 träffar på bloggen vilket är jättekul.


Tack för oss!

Inga kommentarer: