tisdag 1 april 2008

Första april (Anna)

Först har vi en ytterdörr, hall med alla våra skor sedan en grind som vi alltid låser. Jag är alltid lika glad när jag ser att ingen sträckt sig in och tagit mina vita skor som jag älskar. Men i morse blir jag väckt av barnen som säger att nån har tagit alla skor, Kenneth står i dörren med grinden upplåst och ser allvarlig ut. Nej tänker jag, varför ställde jag inte in mina vita skor i skåpet, nu måste vi köpa massa nya skor, varför. Jag öppnar skoskåpet och där är alla skorna, jättekul, april april. Det var länge sen jag blev så lurad, har känt mig bestört hela dan. Nu ska jag ringa Jonte och säga att vi klantat oss med biljetterna och inte kommer förrän i slutet av Juni, hihi.

Flickorna och jag var vid stranden idag hade det jätte trevligt tills en fågel kom och bajsade i huvet på mig, trevligt nej, bläh.

Igår skulle jag till tandläkaren och Jossan till doktorn, vi skulle tanka först för personen(inget namn)som körde bilen dan innan tänkte inte på att bensinen nästan var slut. Ja, bilen stannade ungefär där den brukar stanna, den har stannat 3 gånger på en sträcka av ca 300 meter sedan vi flyttade hit. En gammal farbror stannade oss och körde oss till macken. De har inga reservdunkar i det här landet, man får ta en vanlig flaska och fylla den med bensin. Sen fick vi gå hela vägen tillbaka, suck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är lite avis på er som vågat sticka iväg. Vi har pratat om det men det tar alltid stopp nånstans...

Anonym sa...

Haha, kul läsning :-)

/Johan